torsdag 21 juli 2011

Några härliga dagar i Collingwood

Jag har hunnit med en tävling i Blue Mountain.
Det var samma XC cup som förra året. Men nu hade de gjort om banan ganska ordentligt.
Vi skulle köra ett varv på en 12km bana och den här gången skulle vi ända ner till botten och hela vägen upp på Blue Mountain som är ca 250 höjdmeter.
Jag kom iväg bra i starten och låg top 3 utan att behöva förta mig. Sen kom vi till den grymma downhillbanan som var hur rolig som helst.
Jag körde upp mig till en andraplats men sen kom uppförsbacken.
Det var riktigt tungt och brant och jag ramla ner till en 4:e plats.
När vi kom upp på toppen så var det några tekniska singeltracks innan mål och jag kom ifatt lite så jag kunde se 2:an och 3:an men jag han aldrig ifatt.
Blev en skapligt bra 4:e plats ändå och banan var grymt rolig att köra på. Det var massa tighta kurvor och snabba singeltracks som var hur grymt som helst att köra på. Blue Mountain XC
Idag har vi varit på finrestaurang hela släkten och käkat lunch.
Blev en stor hamburgare för mig.
Restaurang
Mäta och belåtna drog vi ut till sjöss på en liten sightseeingtur. En riktigt trevlig liten tur runt Collingwood hamn.
Collingwood
Nu bär det av hem till stugan igen för lite vila.

2 kommentarer:

Pontus sa...

Härligt Per! Ser ut som ni har det riktigt grymt där borta!

Per Kumlin sa...

Ja det är riktigt trevligt här. Kan inte påstå att jag har någon hemlängtan precis:-)