lördag 23 juli 2011

Lunch, 3-stages och Elvis

Idag blev det en finlunch med släkten igen. Vi åkte till ett litet ställe som hette Thornbury. Riktigt mysigt ställe vid vattnet. Det blev en stor hamburgare igen. Lunch
Morfar var på bra humör och hade skojat till det med maten. Morfar
Sen drog jag iväg och cyklade. Det blev en grym runda till 3-stages vid Blue Mountain. Det fanns hur grymma stigar som helst där. Det var typ 180 graders svängar med doserade kurvor hela tiden och småbackar som gick upp och ner hela tiden så att det nästan gick att pumpa sig igenom utan att trampa. Det var verkligen cykelhimlen där. Jag träffade även på ett par canadensare som var ute och gled runt. Det var lite kul för när jag stannade och hälsa så sa den ena "arent you that fast swedish dude that won the Blue Mountain race last year?" Han hade tydligen kol på mig för han visste att jag tävlat i Kelso förra året också. Värsta kändisen man blivit:-)
3-stages
Han var supertrevlig och visade mig runt på alla fina stigar runt 3-stages. Blev sen en vända in till Collingwood innan jag cykla hem. De har tydligen en av världens största Elvis festivaler här så hela stan är fylld med en massa Elvis lookalike.
Elvis
Även där träffa jag ett trevligt par som börja snacka cykel då deras dotter tydligen skulle cykla runt hela Canada. De trodde att jag också gjorde det när jag kom med ful mundering till Elvisfesten.:-) Sa att jag var från Stockholm men hade inte cyklat därifrån.

Inga kommentarer: