söndag 3 juli 2011

Formen börjar arta sig. 5:e plats på Ränneslättsturen

Vi vakna runt 8 och åt frukost och packade ihop grejerna. För första gången så var vi riktigt tidiga med att få upp tält och allt runt omkring så vi kunde sätta oss ner och slappa lite.
Tältet och allt var fixat tidigt idag
Starten gick vid 11 och jag lyckades hänga på ganska bra i början. Var med täten till första skogspartiet men tappade lite där. Hängde fortfarande med skapligt efter 2mil men sen blev det stop på ett tekniskt uppförslöpa framför mig så jag fick kliva av mitt i backen. Tappa klungan men kom ikapp några eftersläntare.
Sen hände samma misstag igen på ett tekniskt parti. Det var lite smålera och alla framför halka runt på fel ställe så jag blev stående igen.
Fick jaga själv runt 1,5-2 mil och kom då ikapp Benny som också var ensam.
När vi titta bakåt på så såg vi värsta tåget på runt 10 pers komma jagandes på grusvägen.
Det var bara att vänta in och hänga på.
De flesta i den klungan var nog ganska trötta för ingen ville dra.

Det var Benny, Jesper, Fredrik och jag som drog hela tiden så när det blev lite backigt och tekniskt så höjde vi farten och hängde av de som låg bakom och åkte snålsjus.

Sista 3 km så var det en del tekniskt utför och då satte jag in stöten och drog iväg. Fick en ordentlig lucka och lyckades även komma ikapp Stefan från Täby.

Jag la mig bakom och vilade upp mig lite gran tills vi kom in till Målområdet där man skulle runt några varv.
Gjorde en långspurt som höll ända in i mål så det var skönt att jag lyckades ta det.
Blev 5 i H30 klassen så det får jag vara ganska nöjd med efter alla sjukdomar de senaste veckorna.
Ränneslättsturen
Lars Bleckur knep en 3:e plats i Elitklassen och resten av CRT gänget körde bra också men det var några små olyckor som ställde till det men inga allvarligt som tur är. Lars Bleckur
Nu sitter vi i CRT bussen på väg hem igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat efter sjukdom...!!!
Själv var jag inte med, men vi kör Mörksugga!!
Pallplats om en vecka?!
Ha det...oliver.

Per Kumlin sa...

Mörksuggan börjar ju med en djävulsk backe i början och det brukar inte passa mig. Men jag ska köra skiten ur mig så får vi se hur långt det räcker.
Syns där, ha det bra.