söndag 19 juni 2011

Min djävla hosta försvinner aldrig...

Nu har jag inte tränat någonting på en hel vecka. Jag har aldrig varit helt träningsfri en hel vecka sen jag började tävla runt 1993.
Som längst har jag nog varit helt borta från träningen i 5 dagar i sträck sen 93.
Nu har jag nästan varit borta i 2 veckor då det bara blev 2 pass förra veckan också.

Jag hoppas verkligen jag kan starta på landsvägs SM i Sollerön på fredag och att jag har några krafter kvar så att jag åtminstånde kan ta mig runt.
Det är ju inte direkt någon lätt tävling då man skall upp för Gesunda berget varje varv och det är inte några blåbär som är med heller.

Tomas Löfkvist och Gustav Larsson står med på startlistan för linjelopps SM, ska bli kul och se vad de kan göra med resten av elitmotionärerna i klungan då de inte har några stora lag som kan backa upp dem.
Det kan nog bli lite jobbigt att skaka av sig både Vallentuna och CykelCity om de kör taktiskt.
Förra året så knep Michael Stevenson guldet i en spurt mot Gustav Larsson efter att ha legat i utbrytning stora delar av det sista varvet som jag har förstått. Resultatet för Linje SM vid Sollerön 2010 blev då så här.
Får se hur det blir i år.

Inga kommentarer: