lördag 4 juni 2011

Luma GP

Idag var det Luma GP i strålande väder. Banan var en riktigt kort och knixig med många 180 graders kurvor på smala vägar. Startade i Elit idag lite överambisiöst kanske. Vi skulle köra 45minuter plus 3 varv så det skulle bli grymt hårt med alla igångdrag.
Det var jag och Erik Dahlbom från Cykloteket Racing Team som skulle försvara färgerna sen hade vi Lars Bleckur som hade konverterat till Nordic Eco Vallentuna Cycling Team för dagen.
Starten gick i en rasande fart uppför backen och jag hade lite svårt att positionera mig ordentligt så jag gled tyvärr bak i klungan.














Där bak blev det rena gummisnodseffekten efter alla kurvor så jag fick slita för att hänga med.
När jag äntligen hade kommit med i en liten grupp så hade jag inga problem med kurvtagningen då jag kunde bestämma linjen och farten själv. Körde ifrån de flesta i kurvorna men jag är tyvärr för svag och har för dåligt acc för att kunna köra ikapp de andra som dragit iväg.
Jag hängde på lite över 30 minuter innan Joakim Åleheim och Fredrik Ericsson med en liten klunga kom och varvade mig.
Erik lyckades hålla ut lite bättre men fick ge sig efter att ha fått problem med halsen.














Lars Bleckur körde bra och kom in på en 9:e plats














Joakim Åleheim tog spurten förre Fredrik Ericsson efter att de hade ryckt iväg de sista varven. Stark kört av vår gamle avdankade proffscyklist och numera är förbundskapten för Mountainbike.
Resultat för Luma GP finns här.

Lille Oskar gav mig en kram efter målgång men tyckte jag skulle skärpa till mig och trampa lite snabbare

2 kommentarer:

Pontus sa...

Titta PO!

Per Kumlin sa...

Ja han ville vara med och heja igen;-)