söndag 26 juni 2011

Grym downhill i Gesunda

Idag har det blivit en grym dag i Gesunda. Jag, Eva, PO, Fredrik och Lars tog CRT team bussen upp till Gesunda för att köra lita downhill.














Det var första gången i hela mitt liv som jag kört en riktig downhillhoj och jag skulle dessutom köra utan SPD pedaler. Jag har ju suttit fast i pedalerna hela tiden när jag har cyklat så det här blev en helt ny upplevelse.

Vi började lite lugnt med de blåa och lite lätta spåren som var uppbyggda och hade många fina doserade kurvor. Så länge jag hade hjulen på marken så gick det bra men det var många små dubbelhopp och när cykeln lätta hade jag svårt att ha kvar fötterna på pedalerna. Var nog lite stel i kroppen tror jag.














Vi testade även SWE Cup downhillbanan men där fega jag ur på första droppet in i skogen men resten av banan gick bra.
Körde nog inte riktigt lika snabbt som killarna som tävlade. Jag har lite mer att lära där kan jag lugnt säga.
Resultat från SWE Cupen finns här så man vet hur snabbt man ska åka.
På slutet när jag haja att jag kunde rycka upp cykeln med styret så jag fick fäste med fötterna i pedalerna så våga jag hoppa lite mer. Tyvärr så kom jag på det så sent så jag han bara köra några varv till.
Men det var grymt kul så det måste jag testa igen.

Eva har tagit alla fina bilder på mig i helgen. Hon passade på att gå och titta till Tomteland medans vi var ute och körde och hon tog även en sväng upp i liften för att få se på den fina utsikten.














Här har vi en liten bild från Soldarvi GP också, det blev den enda bilden från tävlingarna. 














Och här har vi vår nya CRT chaffis. PO stortrivdes bakom ratten och meddelade att han kan ta ansvaret resten av säsongen.














Han måste dock växa till sig lite så han når ner till pedalerna....














Jag får tacka alla som var med för en riktigt trevlig helg. Ett stort tack till Inga-Lill och Ingemar (Eriks föräldrar) för att vi fick låna deras lägenhet och fick en superfin middag på midsommarafton och ett stort tack till Sören och Anna (Lars föräldrar) för en megatrevlig middag på middsomardagen.
Det har verkligen varit en kanonhelg trots bistra resultat och formsvacka.

Inga kommentarer: