onsdag 22 juni 2011

Första träningspasset på typ 2½ vecka

Jag hade ju hoppats på cykel men vädret visade inte sig från sin finaste sida och jag ville inte börja med att bli nerkyld och bli förskyld igen. Hade ont om tid då jag skulle in till stan och försöka fixa pass till Oskar efter jobbet.

Vi ska kanske till Canada efter SM om vi har pengar kvar efter att bilen har varit på service och då måste lille Oskar vara betrodd att stiga in i landet.

Det blev inte bättre än att jag körde ett boxpass på jobbet då deras cyklar inte är det roligaste att köra på.
Kanske inte helt optimalt för landsvägs SM på fredag men jag fick i alla fall skrämma upp hjärtat lite gran för första gången på 2½ vecka.

Ja pulsen var det inga problem att få upp nu när jag legat på sofflocket så länge.
186 kom jag upp i utan problem utan att förta mig. Frågan är hur mycket kraft jag hade.
Körde mot en yngre dam så jag ville inte maxa på allt för mycket men hon såg inte ut att vara allt för berörd så det var ingen fara.
Ska se om jag hinner med ett testcykelpass i morgon för att få svart på vit hur formen ligger till. Hoppas jag inte tappat allt för mycket.

Inga kommentarer: