måndag 30 maj 2011

Återhämtningstur till och från jobbet.

Blev till att testa min Scott Addict R15 med de nya DT Swiss RRC 46mm tubhjulen. Det kändes att de var nästan ett halvkilo lättare än originalhjulen. Satan vad cykeln drog iväg när man satte tryck på pedalerna, och då var den inte långsam från början.














Mycket är såklart lite placeboeffekt när allt är nytt lätt och fint, men lite skillnad gör det allt tror jag. Får se om jag kan klara Nybohovsbacken på 2:10 någon gång i sommar här med racern sen, Skulle vara kul att komma under det. Nuvarande rekordet för mig där är 2:14.
Blev en lugn kväll och lite putsning på bilen också. Kärran fick sig en dos av Bumper and Tire shine så nu glänser den fint igen. I alla fall listerna och däcken...;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Per! Bra kämpat i Borlänge (ändå)! Jag menar att formen var inte på topp nu den sista tiden! Men den blir perfekt precis till Lida Loop!!! Syns vi då...oliver

Per Kumlin sa...

Jag hoppas att den hinner komma tillbaks till Lida Loop. Ha det bra så syns vi i skogen;-)