måndag 18 april 2011

Påkörd och fin

Hade tagit Sparken till jobbet då jag hade ärende till Cykloteket efter jobbet.
När jag skulle dit och hade kommit till Västerbron och låg kanske i 25-30 i högerfilen som var helt tom så fick en bil i vänsterfilen för sig att svänga höger utan att blinka 2 meter framför mig. Han ramma mig rakt i låret så jag flög över styret. Var som tur var snabb så att jag han svänga höger och slapp ta en allt för stor smäll.
Klara mig med en fet lårkaka och lite skrubsår på ena knäet och ena knogen. Cykeln fick en smäll på bakväxeln så växelörat böjde sig lite.
Han fick en mindre buckla i plåten och en avhuggen backspegel.
Skönt att det gick bra trots allt.

Jag tror Andreas som körde på mig var mer chockad än vad jag var.
Han var snäll och gav mig sitt numer och tittade till att jag mådde bra och frågade om jag ville lägga någon anmälan eller om han kunde hjälpa mig på något set.
Han lärde sig nog att det kan vara bra att titta och blinka innan man svänger.
Vad lärde jag mig då, håll ännu bättre kol på alla bilar var de än är och vilket håll de än ser ut att vilja köra fast inte gör det och att de är djävligt hårda.....
Det var första gången i mitt liv som jag blivit påkörd och slagit runt.

3 kommentarer:

STIZZE sa...

Bra att du klarade dig hyfsat. De där svängarna är skitläskiga, jag har varit nära att åka på dom ett par gånger själv.

Unknown sa...

Nä du Per, du får nog ta och flytta till en lugnare stad. Typ Falun =)
Härligt att du klarade dig utan större men i alla fall!

Per Kumlin sa...

Ja han använde ju inte backspegeln så den plocka jag bort med mitt lår... Ja det var tur att jag han veja så jag och cykeln slapp några större blesyrer.

Ha ha Oscar ja det får bli Falun nästa, har ni inga bilar där eller har de som har bilar fått körkortet från något annat ställe än Cornflakes paketet?