måndag 25 april 2011

Kolmårdsbiken

Blev upphämtad av CRT bussen vid kvart över 7 idag för att resa ner till Kolmården för att köra Kolmårdsbiken. Det blev en riktig solig och fin dag.
Vi kom dit ganska tidigt så vi drog upp tälten och satte oss och slappa ett tag.














Satt riktigt fint att slå sig ner i en fältstol och få rätta ut ryggen lite innan start.














Tävlingen började vid 11 och gick ganska lugnt men lite nervöst den första milen då det var grusväg och inga direkta backar som kunde dra ut fältet.
När den första singeltracken kom så höjdes tempot rejält och fältet drogs ut ordentligt.
Lyckades tyvärr hamna bakom några som inte körde så bra i skogen så det blev svårt att komma om.
Lyckades tillslut komma om och hamna i en liten grupp som drog på ganska bra.

Körde ett tag med Stefan Dalh och Pontus Johansson men på slutet av första loppen fick jag grymt ont i ryggen igen och fick släppa.
Ramla ner i fältet ett tag och fick köra själv men sen fick jag lite krafter och kunde börja dra på lite när det blev tekniskt utför. Kom ikapp Stefan och Pontus som hade kraschat och en till som jag inte kom ihåg namnet på.


















Bilden tagen från Kolmårdsbiken.

Vi körde på och jag försökte gasa lite extra i skogen där jag kan tjäna in lite tid.
Kom till ett riktigt dynghål där jag trodde att det bara var att lyfta framhjulet och gasa över men tyvärr så var det djupare än jag hoppats på så det tog tvärrstop. Han som låg bakom han inte bromsa och drog rakt in i min bakväxel.

Märkte inte så mycket av det först då jag kunde fortsätta trampa.
Sen kom vi till en lång nedförslöppa och jag sattsade ganska rejält och fick en stor lucka.
När det sen började gå uppför igen så ladda jag på och skulle växla upp till storklingan där bak. Nu fick jag veta att bakväxelörat var snett för kedjan åkte in mellan kransen och ekrarna och hängde med ett varv runt och satte sig hårt som fan.

Tog nästan 7 minuter att lirka loss det, surt som fan. Det var andra växelörat på bara en vecka, jag som bara har knäckt typ 3-4 växelöron i hela mitt liv och nu lyckas jag knäcka 2 på en vecka, snacka om oflyt.
Efter det hade jag tappat motivationen ganska rejält och hade inget vidare tryck i benen.
Började känna mig ganska trött och fick ont i ryggen igen på slutet då det var mycket tekniska partier som gick upp och ner på slutet. Rullade i mål på en blygsam 24:e plats.

Banan var dock grymt rolig att köra och jag gillar långlopp med lite mer tekniska partier där jag kan tjäna lite tid om ryggen fungerar.
Resultat från Kolmårdsbiken finns här.
Van gjorde Mikael Flockhart tätt följt av Lars Bleckur och Fredrik Edin. 2 styckan från Cyklotecket Racing Team på top 3, bra jobbat.

Nu har det blivit lite slappa framför TV:n med Chips och dip, var lite nyttig och tog grönsaker till också. Satt riktigt fint.


Inga kommentarer: