fredag 4 mars 2011

MAX Test på Monarken i morse.

Vaknade vid 6:30 i morse och tänkte jag skulle köra ett MAX test innan jag åt frukost och drog till jobbet.
Började med att värma upp lite gran i 15min sen starta jag på 3KP och höl en kadens på 90.
Ökade 0.25KP för varje minut och så körde jag tills jag inte kunde får runt benen på en kadens av 90 längre.
Lyckades hålla benen snurrande i 9minuter och 10sekunder. Lite snabb huvudräkning så ger det 472,5watt på sista steget.
Hade hoppats på att orka hålla hela minuten för det har jag klarat en gång på GIH förra året.
Kan bero på att jag körde innan frukost men mitt blodsocker var inte direkt lågt. Jag hade 6,2 när jag satte mig på cykeln så det ska inte vara någon fara då passet är så kort.
Kan också vara att styrketräningen i onsdags fortfarande sitter kvar lite i benen och att sova inte har varit det jag har gjort så mycket av den här veckan.
Eller så är jag helt enkelt så här kass. Vikten var inte heller på min sida i morse. Jag vägde in mig på 80,8kg Jag ska ju vara under 80 men det är lättare än förra året vid den här tiden så jag får vara lite nöjd;-)
Pulsen lyckades jag bara skrämma upp i 182. Har haft 197 som högst förra året men pulsen kan ju vara lite upp och ner beroende på olika faktorer så den ska jag inte bry mig så mycket om.
Hoppas jag kan få vrida upp till 5,5KP nästa gång innan benen surnar till ordentligt.

1 kommentar:

STIZZE sa...

472w är rätt fint ändå, och test innan frukost ska man nog inte ta så allvarligt. det mentala är ju knappast lika stark som senare på dagen t.ex :)