söndag 27 mars 2011

Blåsdistans med Micke och middag

Idag blev det ytterligare ett distanspass. Det var Micke som bjöd upp till dans idag. Vi träffades vid Liljeholmsbron och drog sen ut mot Ekerö. Inte så mycket backar men öppna landskap och riktigt mycket vind som sög musten ur en totalt. Vi höll ett skapligt högt tempo i alla fall för mig.

Det kändes nästan som att köra in i en väg när det blev motvind. Var svårt att hålla 20 km/h på rakorna. Det blev ett varv runt hela Färingsö innan vi vände hemåt. Både jag och Micke ville få ihop 5 timmar idag då det blev sista distanspasset innan säsongen drar igång.

Vi skarvade ner till Skärholmen sen hängde jag med honom hemåt. Kände när jag körde förbi mig att jag började känna mig riktigt krispig i benen och nästan funderade på att köra hem. Micke var inte så kaxig heller vid det här laget då han bara har gått på vatten hela passet.
Jag hade fuskat med en flaska saft men var ändå halvdöd. När jag lämnar av Micke och skulle vända hem kom dödsstöten. Jordens motvind och jag gick på ångorna. Skit det kändes som jag knappt hade styrfart sitta biten.

Hade 3,2 i blodsocker när jag kom hem så jag var inte i det bästa slaget. Hade bara druckit 2 flaskor vatten och en flaska saft så det var ganska lite för att vara mig på ett distanspass på 5 timmar. Fick ihop 5 timmar och 122km och enligt klockan hade jag bränt 4055 kalorier och fått en medelpuls på 146 och max på 163.










På kvällen så blev det middag med Micke, Alex och Hjalle hemma hos oss. blev en trevlig kväll med lite skitsnack och en Oskar som var ganska lugn i alla fall när han hade nappen i sig.
Middag med grabbarna.
Blev några varv på Gran Turismo 5:s banor på PS3 innan det blev hemgång för dem. Trevligt och inte bara cykla med cykelpolarna lite då och då.

Inga kommentarer: