tisdag 22 februari 2011

Från missär till personligt rekord med en vilodag emellan.

Ibland kan en vilodag göra susen för benen. Söndagens misärpass där jag knappt fick runt benen och inte hade någon motivation alls utbytes mot ren lycka idag på 4x4 passet.
I söndags hade jag några hårda dagar med skidor i benen och det brukar inte ge de bästa cykelbenen direkt. Lite oregelbunden sömn på det satte käppar i maskineriet.
Men nu med en vilodag helt från träning så var benen som nya.
Det var ren glädje idag på TC:n, det kändes riktigt skönt att ta ut sig idag.
Det blev 409watt på första intervallen sen höjde jag upp till 414 på andra. På tredje så höjde jag upp till 5kp men sänkte kadensen så det blev 410watt och på sista kräma jag ut 415watt.
Var inte helt död så jag tog en 2min på 460watt sen för att kräma ur benen ordentligt.
Ja idag var det grymt kul att sitta på TC:n och flåsa. Så här får det gärna kännas varje gång.

Inga kommentarer: