fredag 18 februari 2011

5 tunga uppför Nybohovsbacken

Idag var det tungt att cykla. Mycket snö, tung cykel med dubbdäck och så väska på det gjorde intervallerna härligt jobbiga, lågt blodsocker kryddade till träningen lite extra också.
Fick tider på runt 4minuter så det var riktigt tungcyklat idag. Fick som tur var lite sällskap av Stefan som också skulle testa på att svettas lite i backen. Alltid kul med någon som jagar en så jag inte kan ligga och slököra.
Stefan krydda på med 6 varv medans jag bara tog 5. Jag tyckte det kändes grymt tungt idag och när jag skulle köra hem och mata på uppför Mällarhöjden så gick det som i slowmotion och jag kände mig grymt låg.
Och låg var jag, hade 2,5 i blodsocker när jag kom hem. Inte så konstigt att det gick lite tungt på slutet.

1 kommentar:

STIZZE sa...

Bra kört, förstår att blodsockret gör sitt i den där ekvationen!

Det där passet sitter fint i benen nu, är stum som ett betongblock. Första "riktiga" backträningen någonsin utförd. :)