torsdag 27 januari 2011

Skidor i Ågesta med grymt bra glid

Blev en vända till Ågesta på kvällen för att köra lite skidor. Var runt -10 grader och riktigt hårdpackat med grymt bra glid. Fästet var ganska bra också.
Ska jag klaga på något så var det väl mittenränan i spåret som nästan var borta på ganska många ställen. Där blev det ganska så halt i sidled för mig som har balans som Bambi.
Ågesta 6 km spår
Lyckades dock få rekordtid för mig i år så det kändes skönt. Tog mig runt 6km spåret på 22:43 på första varvet. Sen på andra varvet så blev jag lite trött och den lilla teknik jag hade försvann eller så blev det halare för jag gled runt mycket mer.

Slutade på 23:40 men får vara ganska nöjd ändå.
Rekordtid i år






















Det var grymt kul att köra idag när det var så bra glid.
Fan jag tog ett drag och gled iväg nästan 20m på rakorna, tänk om det kunde vara så varje gång.

Det känns som jag börjar få till skidåkning lite gran nu men det är fortfarande långt kvar till att jag kan få ut all kraft ner i skidspåret. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer: