tisdag 18 januari 2011

Impulsköp GT 5 och Logitech G27 Racing Wheel.....

Det är inte ofta jag impulsköper något, i stort sett aldrig om jag ska vara ärlig. Men jag blev grymt sugen på att köra rally och raca lite med bil. Hade gått och suktat ett tag på Grand Turismo 5 som har fått väldigt bra betyg och ska vara ett racingspel utöver det vanliga. Såg att Webhallen hade dem inne så jag drog dit efter jobbet för att köpa det.
Ja efter det så släppte mitt vanliga ekonomiska förnuft och slog totaltilt.
Jag såg att de hade ett Gran Turismo 5 - Logitech G27 Racing Wheel - Bundle och tänkte fan vad kul, ratt med både 6 växlad låda, rattväxel och pedalställ med koppling.
Den tar jag. Så nu sitter jag här som ett litet barn och kör på som bara fan.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har alltid gillat fart och då det inte är laglit att köra i 300km/h på vanlig väg så fick det här bli mitt substitut så länge. Kan bara meddela att det verkligen är grym körkänsla i det här spelet och i ratten. Det är verkligen lätt att bli beroende;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu kan Eva träna lite inför körkortet också, så verklighetstroget är det....;o)

4 kommentarer:

Jonas l sa...

Åh så avis jag blir då. Har GT5 men saknar ratt. Fungerar det bra med ratt och soffbordshöjd?

Per Kumlin sa...

Det är nästan i lägsta laget men soffan är ganska låg också så det var inga större problem. Kul som fan var det att köra.;-)

Anonym sa...

Ska du köra rally finns det bara ett spel. richard burns rally. Gammalt men det är ett riktigt bilspel:)

Ska du köra bana är det netkarpro som gäller. LFS funkar om man vill ha lite bättre onlinemöjligheter:)

/ville

Per Kumlin sa...

Får kolla upp dom spelen lite senare. Tror jag kommer bli sittande ett tag med GT5 nu;-)