söndag 9 januari 2011

Distansslir och storstäd.

Tog en trevlig runda med Happymtb gänget idag. Missade tyvärr starten då kedjan jag bytt till förra gången jag var ute var alldeles för ny så den hoppa bara runt. Åkte hem och bytte sen blev det till att ånga på till Hammarbybacken men kom ditt en kvart för sent.
Satte fart mot Fisksätra och kom ikapp vid hästhagen. Sen blev det lite lugnare för min del som tur var för det tog på krafterna att jaga ikapp.
Vi körde sen på grusvägarna mot Erstaviken och vidare mot Älta. Blev mer teknikträning än fartpass.
Var lite småhalt så det gällde att ha tungan rätt i mun och försöka ta kurvorna så rakt så möjligt.


















Var det inte halt så var det härligt mjuk kramsnö runt en tunn gropig nertrampad stig på runt 1dm. Kom man utanför den så försvann cykeln i kramsnön upp till navet. Var lite kul att balansera sig fram på stigen. Lyckades ramla ner en gång och då hade jag nästan snö upp till midjan. Var lite trickigt att komma upp därifrån.


















Blev ganska lungt pass efter det förutom när vi kom till Ältavägen och några fick lite småbrottom till Hellas för att fika.
Jag som körde MTB tyckte det var kul att sladda runt i snön och slira lite på isgatan men de andra som körde cross tyckte det var lite halt och svårkontrollerat. Det är ju inte riktigt lika lätt att häva en sladd med cross som MTB.

Fick ihop 4timmar idag igen med ett snitt på 134 och ett max på 165.

När jag kom hem var det dags att storstäda. Fick ihop ytterligare 2 svarta sopsäckar med skit som ska hivas.
Evas föräldrar kom på besök och gav oss en fin säng till lillen med en massa trevliga tillbehör så nu har vi det mesta för de kommande veckorna tror jag
Det tackar vi så hjärtligt för.

2 kommentarer:

Tille sa...

Bra sladdat!
Allt du behöver göra är att upprepa det där ca två gånger till, så har du kört gårdagens randonneurlopp.

Den där sängen kommer nog att komma till nytta!

/Y

Per Kumlin sa...

Tackar. Ja våran lilla fikatur står slätt jämfört med eran;-)

Ja nu är det inte långt kvar så den lilla sängen kommer väl till pass.