tisdag 4 januari 2011

2½ halvt varv vid Ågesta

Det var jag Hjalle och Micke som skulle ut och köra idag. Det blev 2 hårda varv idag. Hade skapligt bra glid idag och fästet kan jag nog inte klaga på så mycket heller. Fick lite bättre tider än förrut i alla fall. Första gick på 25:25 och andra på 25:30. Fortfarande nästan 3minuter långsammare än min bästa tid men det tar sig.
Känner att jag har grymt taskig teknik vilket både Micke och Hjalle kan bekräfta. Har svårt att få fram höften och få till frånskjutet. Känner mig lite som en stel köttbulle med hårdkokta spagettiben.
Ska försöka fila på tekniken och se vad jag kan göra för tider.

Micke och Hjalle som har grymt mycket bättre teknik försvann i första uppförsbacken sen såg jag dem inte mer på varvet. De körde på lite under 22minuter. Har en del att lära där känner jag.
Tror jag skulle behöva åka ut och bara köra teknikträning så jag får till flyttet lite bättre.
Körde tydligen med armarna ute i periferin som en djävla väderkvarn också.
Men det känns bra att jag fått till skidorna nu i alla fall. Kan inte klaga på dem den här gången.

Inga kommentarer: