lördag 25 december 2010

Titt på mellandagsrean vid Kungens Kurva

Då jag kände mig krasslig så blev det ingen träning. Jag och Eva tog en tur till Kungens Kurva för att titta till mellandagsrean och se om vi kunde hitta något kul. Som tur var hade jag laddat ner Prisjakt applikationen till iPhonen.


















Den var riktigt grym det var bara att skriva in märke och modell så leta den upp bästa pris och närmsta butik från där jag var just nu. Det underlättar verkligen att kola priser med den här telefonen. Det går till och med att fota streckkoden på en vara och få ett pris, grymt värre.
Var inne på Mediamarkt då de brukar vara ganska billiga. Nu hade de 20% rabatt på allt men när jag använde Prisjakt applikationen så var priserna 40% för höga från början så det blev inget köpt där.


















Det enda som var skapligt billigt gemfört med alla andra var kamreor och dammsugare.
Var faktiskt inne på att köpa en dammsugare då våran är riktigt dålig men de hade inte den modelen vi ville ha inne.
Blev ett lite köp på Elgiganten när jag hade scannat igenom varorna.

Såg att det var några andra som använde samma app som jag. Dagens mobila samhälle gör det verkligen lätt att ta fram information snabbt. De affärer som inte hänger med där har nog svårt att bli långvariga.

2 kommentarer:

Tille sa...

Meh, köpte du några cykelgrejer då?

/T

Per Kumlin sa...

Nej tyvärr inte. Jag får dras med min Monark tills de nya härligheterna kommer;-)