måndag 22 november 2010

Nu är det officiellt, jag kör för Cykloteket Racing Team nästa år.

Ja då var det klart, 2011 så kommer jag att köra för Cykloteket Racing Team. Ska bli riktigt kul att få köra för ett så stort team som CRT.










Jag känner i stort set alla i teamet och de har en riktigt bra sammanhållning och är ett riktigt härligt gäng.
Så när jag fick chansen att vara med i denna professionella cykelsatsning så var jag inte sen på att tacka ja.
Det är Michele Lanza en av grundarna till Cykloteket där jag för övrigt köpte min allra första riktiga MTB som håller i denna satsning. Riktigt kul med stora visionärer i cykelsverige, det behövs för att få fram sporten.
Så till nästa år så kommer jag att sitta på grymma cyklar från Scott.
I skogen så kommer jag fara fram på Scotts superlätta heldämpade Spark RC med bla SRAM XX komponenter och DT Swiss XR 100 framgaffel.













På vägen så kommer jag att svischa fram på en Scott Addict R15 med SRAM Red komponenter. Ramen väger bara 790g så lättare en det är det svårt att få, kommer att bli riktigt fint.












Känns som vinden har vänt nu. Först får jag äran att vara med i Sveriges största cykelsatsning genom Cykloteket Racing Team och sen har jag fått nytt uppdrag där jag kommer få utvecklas i det som jag vill jobba med i framtiden. Känns riktigt bra det här, livet leker just nu…;o)

9 kommentarer:

Jesper sa...

Bara att gratulera!

Eva sa...

Ännu bättre kommer det bli om två månader när vår lille Oskar tittar ut!!

Pussinuss

Unknown sa...

Tjo Hoooooooo...man får väl önska dig välkommen i gänget då!!! Till båda 2 kanske...eller snarare ALLA 3??

Unknown sa...

Grattis Per! Härligt att se!

Per Kumlin sa...

Tackar, Ja det känns riktigt bra att få ingå i ett så fint team. Ska bli riktigt spännande.
Ha ha Jesper, ja snart har vi en liten cyklist också, måste säkra framtiden;o)

Steffoboy sa...

Är det för att vinden har vänt det blåser så mycket i dessa dagar? ;) Härligt att livet leker på alla plan!

STIZZE sa...

Grattis till teamet Per, skitkul! Ditt jobbsnack peppar även det, mer sånt tack. :)

Pontus sa...

Du är grymt välkommen Per!

Ecke sa...

Grattis Per! Det kommer att bli bra för dig!