onsdag 27 oktober 2010

Besök hos Kiropraktor Magnus Carlsson

Var en sväng till Magnus Carlsson innan jobbet idag. Har fått lite känningar i ryggen av löpningen så han fick ta och rätta ut mig. Har ju bara sprungit vänstervarv på banan i Sätra IP så det kanske är dags att springa åt andra hållet....
Jag fick lite akupunktur sen sträckte han ut ryggen och det knaka ganska fint...

Men nu känns det bra igen så det verkar ha gjort susen. Kan varmt rekommendera ett besök ditt om ni har problem med ryggen. Han har nya fina lokaler på Norra Agnegatan 34 på Kungsholmen.

Ikväll blev det en liten skogsrunda i Gömmaren med Hjalmar.
Det var härligt halt och blöt. Jag hade dessutom tagit vinterhojjen som inte har någon fungerande dämpare och det ångrar jag bittert. Jag flög runt i skogen som Bambi på hal is. Hade ingen kontroll över cykeln någonstans kändes det som.
Men det var kul ändå i gått sällskap så det gjorde ingenting att jag halka runt och kände mig som en helt nybörjare på MTB. Det är verkligen som natt och dag att ha en riktig fuldämpad tävlingsmaskin mot att ha en trött och tung vintercykel utan dämpare när jag ska ut på tekniska skogsrundor som i Gömmaren.

Inga kommentarer: