söndag 15 augusti 2010

Kringelloppet XC i Södertälje

Idag var det Kalas Cup numer 7 som skulle avverkas i Södertälje i form av Kringelloppet XC.
Det var en ganska utslagsgivande och rolig bana med många kurvor och mycket upp och ner.
Vi gubbar starta sent idag vid 14 tiden och skulle köra 6 varv på banan som var runt 5km lång.

Jag har försökt dra ner på mina starter så Ola fick ta över idag.

Jag hängde på ganska bra det första varvet och såg Ola, Johan och Gunnar bara några sekunder framför mig men sen blev jag trött. 2:a varvet hade jag fortfarande kontakt med dem men sen var det kört.
Körde Jojjo med Fredrik Lagercrantz. Han körde om mig i uppförsbackarna och så kom jag om i dom tekniskapartierna. Tyvärr så sluta tävlingen i en stor uppförsbacke så där var jag körd.

Jag gick och blev 6:a idag precis utanför prispallen så det var lite synd. Men jag är tyvärr inte tillräckligt stark men jag gjorde så gott jag kunde och det kändes skapligt bra ändå.
Team kompisen Johan körde bra och kom på en 4:e plats.

Gunnar gick och van före Ola och Johan Axelsson, starkt kört gubbar.

I elitklassen så var det Mikael och Fredrik som gjorde upp om vinsten där Micke drog det längsta strået och gick och van.

Resultat från Kringelloppet XC finns här.
Så bjuder jag på ett litet filmklipp från dagen också.

Inga kommentarer: