söndag 22 augusti 2010

Breviksgirot CK Valhall

Idag blev det lite racertävling. Jag och Stefan N tänkte vi skulle köra lite distans med CK Valhall idag och när vi kom till Slussen vid 09:30 som de skulle samlas vid så visade det sig att de skulle köra sin Jubileumscup vid Tyresö Brevik.
Det blev en ganska lugn färd till samlingsplatsen där vi vänta in de som skulle komma med bil.
Var var ett gäng på runt 20 pers som var med. Det blev masterstart ut till varvet och där skulle vi köra 3 varv som tog runt 20min att ta sig runt på.
Redan i början så var det 3 styckna som drog iväg. Trodde inte det skulle hålla då det var så tidigt så jag hängde inte på. Här har vi Stefan som bevakar läget i klungan.
Gustav Wangel ledde cupen och gjorde en hel del ryck som jag hela tiden jaga ikapp. Tyvärr så jaga jag ikapp för långsamt så jag hade hela klungan på hjul.
Vi lyckades tillslut att komma loss men då var jag för trött för att orka hänga med då jag jagat ikapp alla andra utbrytningar också.
Föll tillbaks till klungan igen.
När jag kom tillbaks så var det ingen som ville dra. Så sista varvet gick väldigt lugnt. Jag drog på lite i backarna men var snäll och sakta in på krönet så alla hängde med då jag ändå inte räknas med i totalen på tävlingen. Missade sen målgången helt då vi skulle köra en annan väg sista varvet så jag och en till körde rakt fram medans alla andra svängde av höger till målbacken som var på hela 25% lutning.
Från att vara först i klungan så var jag helt totalsist. Det var bara att vända och försöka jaga ikapp. Han ikapp och om några sen kom den härliga målbacken. Det var precis så att jag kom upp på lättaste växeln.
Hamna på en 13:e plats, resultat för Jubileumscupen kommer här sen.
Körde inte taktiskt idag men jag fick bra träning.

Inga kommentarer: