fredag 18 juni 2010

Revolver racing mitt nya vapen på landsvägen.

Nu har det blivit klart att Revolver-racing kommer hjälpa mig med ett par nya lätta fina hjul till min Ghost racer.

Har länge varit på G att köpa ett par riktigt lätta och fina tubhjul till racern men har inte haft råd eller lagt det högst på priolistan.
Då jag mest kört mountainbike och dom kända märkeshjulen för landsväg kostar en hel förmögenhet så har det inte blivit av.

Sen kom Revolver racing som en blixt från en klar himmel med 2 fina hjul som är riktigt lätta både på pappret och i verkligheten.
Dom är uppbyggda på fina kolfiberfälgar med fibrerna från japanska Toray CA och har dom finaste Sapim CX-Ray ekrarna som går till Equinox superlight navet.

Det är riktigt fina komponenter som märkeshjulen tar runt 20-25000 för.
Revolver-racing tar bara 11245:- för den kombon så det kan inte bli bättre.

Har nu lagt en order på deras Speedsession 38 som ska anlända lagom till SM i Sollerön nästa vecka.

Ska bli riktigt kul att äntligen få köra på ett par riktiga landsvägshjul som har lite mer aeroegenskaper än dom jag kör på nu.

Inga kommentarer: