onsdag 16 juni 2010

Mällarhöjden TT

Det blev jag och Stefan som skulle ut och testa den gamla tempobanan som Micke och jag hittade föra året. Jag hade planerat att köra 3set om 2varv hårt. Tyvärr så hade Stefan fått problem med sina vevarmar så pedalen höll på att glappa ur infästningen trots att den var åtdragen. Verkade som hela insatshylsan hade släppt från carbonet så han fick ta det lugnt.
Det blev till att köra själv och jag behövde verkligen någon att jaga idag för mina ben kändes supersega.

Blev inga rekordtider men det gick ganska bra ändå om jag jämför med mitt rekord från förra året innan jag vann Bockstensturen.
Tiderna blev lite ojämna men jag tror att första tiderna i setet blev lite höga för att jag inte rullade av mig ordentligt utan stod och prata med Stefan så jag han bli lite kall.
Så här blev det i alla fall.

Set 1
5:58 165 153
6:05 169 164
Set 2
6:09 164 157
5:51 168 164
Set 3
6:12 159 152
5:39 167 163
Banan var ganska bevuxen så det går säkert och rensa upp lite och pressa tiderna lite till.
Den var lite mer teknisk än vad jag kom ihåg från förra året så det var skönt att ha en heldämpad hoj att köra med.

Inga kommentarer: