söndag 27 juni 2010

Lite distans i sommarvärmen

Idag blev det en distansrunda för mig själv. Tog Ghost racern med finhjulen. Körde en vända mot Stuvsta, Farsta Strand, Handen, Årsta Havsbad, Sorunda sen blev det hem genom Fituna, Kagghamra, Vårsta, Alby och en vända runt Bornsjön innan jag drog hem. Blev en runda på 4:10 med en ett medel på 138 slag/minuten.

Hade nog ätit lite för lite innan jag drog ut för redan efter 2:40 så kände jag mig grymt seg och trött. Tog en Powerbar Performance Bar och djävlar vad jag vakna till liv sen. Måste nog varit väldigt nära hammaren där för så pigg har jag inte blivit förrut av en bar. Nu var det bara att kötta vidare och jag fick upp farten bra igen.

Låg på 4,1 när jag kom hem så jag var nog ganska låg där innan jag fick i mig Powerbaren.
De gör underverk för blodsockernivån när jag är låg.
Var skönt att få cykla i lite sol och värme. Var ett tag sen jag kunde träna med kortärmat och kortbrallor när jag kört ett lugnt pass.

Inga kommentarer: