torsdag 10 juni 2010

Fiskartorpet TT och Powerbar

Idag blev det 5 härligt hårda varv på Fiskartorpet banan med Stefan. Jag öppnade skapligt hårt för mig och fick ny rekordtid på 8:43. Hade ganska bra flyt dom första 3 varven men på 4:e så kom syran ikapp mig. Satan vilka stolpben jag fick, jag kom knappt uppför första branta backen.

När jag är pigg så går det oftast att få driv där hela vägen upp och jag kan hitta skapligt raka spår som gör att jag kan behålla flytet.
Men när jag blir trött så blir den backen så grymt jobbig. Den är lite småteknisk och kommer jag fel där blir det lätt att jag får slint på någon sten och tappar fart och driv och får börja om från början.

Det är en del rötter och stenar som ligger på skrå så går det snett någonstans så åker farten ner ordentligt.
Andra halvan av banan är lite lättare, inte så mycket uppför men ganska tekniskt så det passar mig bättre.

Micke var där och heja och gav tider också, kul och få veta hur jag ligger till jämfört med Stefan som idag fick jaga.

Tiderna och pulsen blev idag.
Tid Medel Max
8:43 167 172
8:55 170 174
9:10 170 174
9:26 169 173
9:15 168 171

På vägen hem så tittade vi förbi Jimmy som hade fått Powerbar till mig.
Det blev lite Performance Sport Drink, grymt gå och lättdruken. Det är den jag kör mest på när jag tävlar.

Lite Gel, det är den som går åt mest efter sportdrycken. Jag har lite svårt att svälja när jag tar i så då är gelen perfekt som komplement till sportdrycken.

Energize bar är bra till dom lite längre loppen när jag vill ha lite mer fast föda.

Sen blev det en nyhet för mig, Ride shots som är som en godis med gel i, ska bli riktigt intressant att testa.

Inga kommentarer: