lördag 8 maj 2010

Kalas cup Högaliden race avklarat.

Nu har jag kört klart Högaliden race i Hjo. Fan vilken grym banan det var. Den var riktig utslagsgivande och gick bara upp och ner på tighta singeltrack. Det var i stort set ingenstans där det gick och vila, det enda stället det gick och pusta ut någon sekund på var vid lagningen.
Men den var riktigt rolig att köra, riktig mountainbike med sköna flowiga stigar och snabba utförslöpor.

Starten för mig gick mindre bra, kom inte i pedalen och hamna totalt sist men sen körde jag upp mig till en 3:e plats. Det gick riktigt bra utför för mig och jag körde ifrån ganska bra där men tyvärr tappa jag mer uppför än vad jag van utför.
Hamna på en 5:e plats ett bra tag men sista varet så kom jag ikapp Johan Axelsson och körde ifrån han utför och knep tillslut en 4:e plats.

Så här tycker jag en mountainbikebana ska vara. Det var riktigt kul med dom tekniska stigarna och det gick och köra på bra på alla ställen. Det enda som kunde vara ett litet minus är att det var ganska trångt då det var singeltrack i stort set hela banan så det var svårt att komma om. Men nu var startfältet inte allt för stort så det var inga problem.
Resultat för Högaliden race finns här.

Imorgon bär det av ner till Tidaholm för att köra nästa Kalas Cup, då är det dags för Hökensås racet.

Inga kommentarer: