söndag 2 maj 2010

Blygsam 48:e plats för mig på Hammarö 3-Dagars linjelopp

Idag så var det sista racet på Hammarö 3-dagars. Det var ett linjelopp på 11 varv på en 12,6km bana.
Det var grymt platt och inte så många snäva kurvor så det var inga problem att hänga på.
Jag var väldigt passiv och latt idag. Drog inte många meter. Den enda gången jag jag fick ta i ordentligt var på andra varvet när en liten grupp som jag var i tappa huvudklungan. Fick gå upp och stöta ikapp ordentligt då de fått en lycka på 50-75m där framme. Sen låg jag bara med i huvudklungan. Hade fortfarande svårt att ta mig upp långt fram, kände att jag var alldeles för nervös i min körning och inte riktigt vågade ta plats. Blev alldeles för mycket sladdande där bak i klungan för mig.
På de sista varven så fick jag in rytmen lite bättre och det blev inte lika mycket hattande och ryckig gång i kurvorna.
Kändes som hela klungan hade bättre fart genom svängarna.
Stevenson och Landström hade ryckt ifrån på slutet och körde ohotat in i mål där Stevenson tog segern.
Sen var det en liten klunga framför oss som vi inte kom ikapp, de låg bara ett par 100meter framför max.

Sen var det dags för slutspurten. Precis som förra året så var jag alldeles för feg i rondellen och hamnade alldeles för långt bak. När jag kom ur rondellen så var det bara att kötta på för allt jag var värd på tyngsta växeln.

Körde om hur mycket folk som helst men tyvärr var jag alldeles för långt bak för att kunna göra en bra placering. Måste lära mig att ta för mig lite mer. Den här banan är ju annars som skapt för mig med lite kurvor och inte många höjdmeter.
Ja jag fick ju i alla fall bättra på cykelbrännan lite idag, alltid något när jag kör som en skit.
Hade en medelpuls på härligt låga 144 så lite mer skulle jag nog kunna gjort om jag inte varit så jäkla feg i klungkörningen och hade gått upp och kört på lite mer. Vi fick ett snitt på ca 44km/h så det gick skapligt fort ändå.
Här är resultaten för dagens linje och totalen för Hammarö 3-dagars.

Inga kommentarer: