söndag 11 april 2010

Keps Cup i Källbrink på hemmabana gick skit.

Det blev ett ganska stort gäng som anslöt till Spårvägens Keps Cup i Källbrink.
Banan var ganska kort då det vänstra varvet hade tagits bort p.g.a all snö och lera. Det blev en bana som i stort sätt bara hade en stor uppförsbacke och sen en lika stor nedförsbacke med en massa sten och rötter. Brukar vara den sorts teknik som jag gillar men idag var tekniken inte på min sida.
Jag hade pumpat upp bakdäcket lite gran då jag fick en massa genomslag på träningsvarvet. Det blev mindre kul att köra då kan jag säga. Jag bara studsa omkring och hade noll kontroll och att min dämpare hade packat ihop och hamnat i låst läge gjorde inte saken bättre. Hur mycket jag än skruva manuellt på låsningen så ville den inte låsa upp.
På 3.e varvet så packa framväxeln ihop också, vet inte vad som hände men helt plötsligt så var den helt sned och gick inte att växla med. Tappa motivationen totalt och var inte alls sugen på att köra.
I H30 tror jag det var Ola Hellström som körde ohotat till en vinst igen.
I elitklassen var det åter en uppgörelse mellan Mikael Salomonsson
och Fredrik Edin där Fredrik drog det längsta strået igen och tog vinsten.
Fullständiga resultat för Spårvägens Keps Cup finns här.
Nu ska jag lägga mig i fosterställning och försöka glömma dom här racen. Tur att det inte var Mjölby, har ju ett par veckor och komma på bättre tankar och förhoppningsvis få min nya cykel på.

Inga kommentarer: