onsdag 17 mars 2010

Rekord är till för att slås.

Vid lunch så körde jag lite Spinning och det gick hur segt som helst. Tog i som en gris och fick bara upp pulsen i 169 och det kändes apstumt i benen. Då passet bara var 45min så gick jag och styrketräna lite och där tog jag 200kg i benpressen utan problem körde 4x5rep och det kändes nästan enkelt. Sen körde jag frivändningar på 60kg tror jag det blev, hade 20kg på varje sida och jag tror stången väger 20. Det gick utan några större problem också.

Tänkte jag skulle köra lite skidor på kvällen sen. Fick med mig Stefan Nilsson också. Vi började lite lugnt med ett varv på 6km spåret.
Ville försöka få upp tekniken lite så det blev mest teknikträning första varvet. Stefan gav mig några bra tips och det kändes som jag fick in flytet lite bättre.

Sen på andra varvet så tänkte vi blåsa på lite för att se om det gick och pressa tiderna lite.
Kände att jag fått upp tekniken lite och jag halkade inte lika mycket uppför som förrut.

Brände på ganska bra och fick till och med köra om några. Känns bra att en newbe som jag äntligen kunde komma ifatt folk och inte bara bli omkörd.
Hamna bakom en som inte riktigt ville/kunde flytta på sig och jag vågade inte dra om då jag inte kände att jag hade tillräcklig teknik för det. Efter några minuter när jag flåsat honom i nacken och frågat om han hade möjlighet att gå åt sidan så flytta han på sig.

När jag kom i mål så blev det på ny rekordtid för mig.
22:30 blev tiden så det kändes ganska bra med tanke på omkörningarna
Fick en medelpuls som var som mitt max på Spiningen i morse och mina goa 4X4 i måndags och en maxpuls på 177 trots att jag inte tog ut mig helt.
Jag förstår mig inte på min kropp ibland.

Tänk om jag kunde utväxla lika mycket på cykeln som på skidorna.......;o)
På dem 4 gånger som jag har åkt i Ågesta har jag nästan kapat tiden med 8min. Känns som en bra formkurva...

Vi försökte slipa lite på tekniken och jag ser fan helt kass ut när jag kör. Det är inga spänstiga drag jag har, jag ser helt djävla krokig ut när jag åker skidor. Det finns definitivt utvecklingsmöjligheter i min åkstil.

Ännu mer stilstudie från min sida. Tänk vad snabb jag måste bli om jag får upp tekniken.



Stefan hade lite bättre teknik kan man lungt säga.

Inga kommentarer: