söndag 28 mars 2010

Långdistans med Micke

Blev nog ett av årets längsta pass idag. Fick ihop 5timmar och 10min. Det blev jag och Micke som orkade masa oss upp tidigt på morgonen trots sommartid. Jag var allt annat än pigg när jag vakna att det regnade gjorde inte saken bättre.
Hade kommit hem runt 01:30 från den trevliga parmiddagen jag och Eva var på igår. Fredrig och Camilla hade Xbox så vi fastnade framför Guitar Hero så tiden bara sprang iväg. Att jag fick sova en timme mindre p.g.a sommartiden gjorde inte mig piggare direkt.
Som tur var så blev tempot ganska avslaget så det var inga problem att köra.

Det kändes dock att jag kört mycket i veckan så det ska bli skönt med vilovecka nu.
Vi tog en runda ut mot Haninge sen bort mot Årsta Havsbad, Tungelsta och vidare till Sorunda. Det regnade bara första 1½-2 timmarna och det var inte så mycket så det var inte så farligt.
Från Sorunda vände vi hemåt och körde Fituna och lite vätskepåfyllning och godisstop vid Rosenhill. Kände att hammaren började närma sig och orken i benen lös med sin frånvaro så det blev till att knäcka upp en Haribo påse och sleva i sig för att orka hem.

Fick tillbaks lite krafter så jag fick runt benen och kunde fortsätta.
Vi åkte vidare mot Pålamalm och sen Tullinge och Huddinge och Stuvsta där vi skildes åt.
Blev en trevlig runda med mycket träningsnack. Micke är ju kung på det området så han har ju mycket att komma med.
Jag har ju bara hobbyläst för hundra år sen så det känns som dom träningssätten gäller ju inte riktigt idag.
Då är det alltid kul och få höra lite mer ingående och få nya infallsvinklar på det området.

När jag kom hem så kände jag mig skapligt seg och trött men när jag tog blodprov så var jag ända nere i 2.8. Trodde inte jag var så väggad för jag kunde ändå köra på skapligt.
Micke kanske tycker något annat för jag var nog lite frånvarande på slutet....;o)

Inga kommentarer: