fredag 19 februari 2010

Snöiga backintervaller.

Snön verkar inte ta slut. Då jag inte hämtat skidorna än så fick det bli lite cykling eller snöslirande eller vad man nu ska kalla det. Blev den gamla hederliga Nybohovsbacken.
Var skapligt ploggat den första bitten men sen när man svängde vänster var det ganska moddigt med sån där härlig tungtrampad brunsnö. När man sen kom upp på målrakan som är runt 400m så var det grymt moddigt så jag fick sitta ner för att inte sladda av vägen. På första intervallen så lyckades jag precis med det att sladda av vägen.
Åkte in i en snöhög och det tog tvärrstop.
Dom 2 intervallerna efter det gick skapligt bra men jag fastna lite i snömodden då jag blev tvungen att väja för ett par bilar som halka runt på vägen.
4:e och sista intervallen gick felfrit.


Som vanligt så blev den sista intervallen den snabbaste. Varför kan jag inte lära mig att ta i lika mycket i början?

Så här blev tiderna
Intervall tid medel
1 4:21 163
2 4:07 164
3 4:09 164
4 4:01 166
5 3:52 168

Inga kommentarer: