torsdag 11 februari 2010

Nybohovsbacken x 5

Tänkte jag skulle spara lite tid och köra mina 4x4 min intervaller till jobbet. Blir inte riktigt lika effektivt då det tar runt 30-40min längre än att göra dom på trainern. Men å andra sidan dödar jag 2 timmar som det tar att åka kommunalt till och från jobbet så förhoppningsvis tar det ut varandra.
Jag får lite nervarvning och återhämtning på vägen hem också.

Började inte så jättebra idag. Efter 1:a halvan på första intervallen så börjar kedjan hoppa och kugga över.
Börjar växla där bak men det fortsäter bara att hoppa. Det var storklingan som hade blivit helt slut.
Som tur var så fungerade mellanklingan så det var bara att växla ner och spinna upp.

Vet inte om jag var förföljd av otur idag. Men något konstigt sammanträffande verkade det vara.
När jag åkte upp och ner för backen så var det helt tomt på vägen, inte en bil någonstans. Men så fort jag skulle svänga vänster från den lite större vägen in till småvägarna så kom det helt plötsligt en hel karavan och det var alltid en lastbil med som skymde sikten så jag inte såg vad som var bakom.
Missa runt 7-10 s på det och det var på alla 5 intervallerna. Vad är oddsen för det...???
Tiderna låg på härligt långsamma 3:50-3:56 i snömodden med inbromsningarna inräknade.

Inga kommentarer: