söndag 28 februari 2010

Dom vanliga 4 timmarna på söndagar.

Idag blev det 4 timmar distans med Stefan. Vi hoppades på att komma lite längre idag då det hade smält upp ganska bra på vägarna. Vi hade som mål att komma till Sorunda eller kanske ta en Södertäljesväng. Riktigt så långt han vi inte. Vi körde ner mot Källbrink och körde upp via Huddinge sjukhus och sen mot F18 och vägen mot Tungelsta och Rossenhill. När vi börja närma oss Rosenhill så hade det redan gått över 2 timmar så Sorunda fick vi ta en annan dag. Vi börja köra hemåt via Vårsta och mina gamla hemtrakter Alby och Fittja.

Det var ovanligt mycket cyklister ute idag, vi möte nog en 4-5 små klungor på vägarna runt F18.
Var lite kul och se att det är lite fler som är ute och kör. Det märks att det gick lite fortare idag också, var nästan lättrampat. Nu han jag över 90km på dom 4 timmarna vi var ute och jag fick ihop 145 i medelpuls. Det var första gången på länge som jag inte behövt äta på ett distanspass också.

Var lite konstigt med tanke på att jag var på 40års fest hos Niklas på mitt jobb igår och det blev inte direkt något nyttigt käk den dagen.
Hade fått i mig en kebabrulle till lunch efter skidpasset och sen stressat iväg till Niklas där vi blev bjudna på en supergod smörgårdstårta och den godaste prinsesstårta jag någonsin ätit som Niklas själv hade lagat ihop. Blev mycket smågodis och chips så det kändes inte som det bästa upplägget för distans men det fungerade.....

Fick en rolig kommentar av Niklas brorsa tror jag att det var. Dom hade gjort lite av ett pensionärs tema för att göra lite parodi på att han gått över 40 strecket Då tittar han på min polarklocka som jag jämt har på mig och pekar på den stora röda knappen och utbrister något i still med ha ha trycker du på den där när du ska ha färdsjänst hem eller??
Den var fan ny för mig och lite rolig, kunde inte hålla mig för garv när han sa det för han fick verkligen till det.

Inga kommentarer: