onsdag 17 februari 2010

Blev en lång dag igen.

Skulle ha vilodag och hade äntligen blivit klar med ett program som skulle ut innan fredag. Tänkte att det kan bli skönt och få komma hem i lagom tid och bara få ta det lite lugnt och slappna av för en gång skull.
Blev det så tror ni??? Nää självklart inte.

Precis när jag är på väg att dra så ringer det på telefon. Snäll som jag är så svarar jag såklart. Ja då hade det blivit något fel på programmet som skulle ut på fredag. Den klagade på en fil som den inte hitta men som fanns där och att det saknades i registret som också fanns där.
Jag hade så klart ingen aning om vad det kan vara då jag inte vet vad programmet gör.

Tyvärr visste inte applikationsägaren det heller. Det blev till att leta efter en nål i en höstack. 2½ timme senare så hittade jag det smart som jag är.
Det visade sig att dom hade glömt ett registervärde i installationsinstruktionen som jag fått.
Filen den leta efter skulle finnas i både HKLM och HKCU i registret.
Det tog mig typ 5s att fixa till sen, varför fick jag inte den informationen från från början?
Ja då har jag fått använda mina felsökningstekniker igen då med gott resultat som vanligt.
Det är ju typiskt att jag ska få använda dom efter ordinarie arbetstid bara.

Inga kommentarer: