måndag 18 januari 2010

Kiropraktor och Maxtest

Var hos Kiropraktor Magnus Carlsson i morse och rätta ut ryggen. Han har ju flyttat lokalen till Hälsingegatan 9.
Senil som jag är så gick jag till den gamla adressen och han nästan upp i trapphuset innan jag kom på det. Som tur var är det bara ca 500m till det nya stället så det var lugnt.
Ryggen var riktigt fin idag och det blev i stort sett inget knak alls när han knäckte till den.
Styrketräningen verkar ha gjort susen.

Var på maxtest igen på kvällen också. Fick inga papper på utgången av testet men tydligen hade jag lägre puls än förra gången och mitt RQ hoppa upp till 1 redan vid 161 i puls. Det var ganska lågt då jag har haft det runt 170 förut. Minns jag inte helt fel så hade jag över 350watt då så helt kass var jag inte, Fredrik får rätta mig om jag har fel.

Men jag lyckades kräma ur 475watt men det blev 15sekunder kortare än i fredags. Vet inte om det beror på att jag cykla igår eller på att det varit grymt mycket på jobbet idag.
Jag har 2 test till att göra så jag får väl se om jag kan lyckas bräcka det igen.

Inga kommentarer: