torsdag 21 januari 2010

Då var 4:e maxtestet avklarat

Var inne på GIH igen för att göra mitt 4:e maxtest. Det var det 3:e riktiga testet för deras utvärdering av den nya testmaskinen dom skulle testa.
Jag hade fått en underlig träningsvärk i vaderna så jag nästan hade krampkänningar redan innan själva maxtestet började.

När jag hade kört runt 6minuter i själva testet så frågade Tomas om jag skulle orka 2min till.
Jag tänkte att fan nu kommer jag att dö för mina ben brann men gav tecken på att jag var osäker.
Som vanligt så klara jag dom 2 med marginal. När jag var uppe i 20 sekunder på 475watt så kunde jag inte hålla kadensen längre och tänkte att nu var det slut. Då skrek Fredrik åt mig att trampa så dom kunde fylla sista säcken med luft.
Då fick jag mitt sista dödsryck och ställde mig upp och spurta. Helt plötsligt var jag uppe i 104 i kadens och körde på i runt 5-10 sekunder innan jag kasta in handuken.

Kändes skönt att få kräma ur kroppen lite. Skulle vara skönt om jag orka hela minuten så jag kunde närma mig 500watt.

När jag sen kom hem så hade min älskling fixat tvätten och gjort jättegoda pannkakor som satt som ett smäck efter dagens pass.
Nu ska vi se Up in the Air. Får se om det var något att ha.

Inga kommentarer: