torsdag 14 januari 2010

C Sharp och XML redigering

Har haft ganska lugnt på jobbet så då har jag passat på att plugga. Hittade en bra sida med massor av exempelkod och bra pedagogiska förklaringar.
http://www.functionx.com/csharp/ heter den för dom som är intresserade.
har gått igenom lite Introduction to XML och The Nodes of an Element.
Ganska intressant för min del då jag sitter och uppdaterar en massa xml dokument på jobbet. Skadar inte att lära sig lite mer om det och kanske kunna automatisera en del processer.

Har labbat lite med Google Webmaster tools. Kul och se vad som genererar sökträffar.
Vet inte om jag ska ta det som en förolämpning men amöba kom ganska högt upp.....
Något som också genererade mycket trafik var tekniska beteckningar på min TV utrustning.

Kan nämna att min Philips 46" 46PFL9704H som jag köpte på Elgiganten är grym, äntligen en bra LED TV som har local Diming och tillräkligt med HDMI ingångar. Sen att den bara har en responstid på ynka 1ms gör den grym till att spela PS3 på. och en Dynamisk kontrast ( Dynamic contrast ratio ) på 5000000:1 och en Uppdateringsfrekvens - Scanning på 200hz gör att bilden blir riktigt fin och inte släpar efter när det börjar gå snabbt.

Får se hur mycket det genererar....

Inga kommentarer: