lördag 23 januari 2010

Blev en rolig snörunda med Stefan idag

Möte upp Stefan Nilsson vid det gamla hederliga uppsamlingsplatsen vid Liljeholmsbron kl 10.
Sen bar det av mot Ekerö för ett härligt distanspass i snön.

När jag hade kollat vädret på yr.no så stod det att det skulle bli runt -4 så jag tog inte på mig så mycket. När vi sen kom till Ekerö så visa tempen nere på -10 så det var lite småkallt.
Då både jag och Stefan frös lite så bestämde vi oss för att köra Fornstigen för att få upp värmen lite.
Fan vad kul det är att sladda runt i snön. Det går inte så fort men jag får lite teknikträning och det gör inte så ont om man drar omkull.
Vi sladda runt lite på fornstigen och dom små grusvägarna runtomkring så vi fick upp värmen lite.
Det var väldigt vackert ute nu med all snön och det var lite så där härligt smådisigt. Jag blir ju nästan lite sentimental när det är så fin natur bara runt husknuten.
Vi drog sen vidare mot Ekerö och tog en sväng runt Vikingaberget. Sen var det dags att börja bege sig hemåt. Då jag hade tänkt att få en runt 4-5timmar så hängde jag på Stefan. Vi körde upp mot Solvalla för att se om det var några som sladda runt parkeringen där men det var ganska tomt. Det såg ut som det var någon som övningskörde runt i cirklar där eller vad det nu skulle föreställa men det gick inte fort, var nästan gångfart så det var inte så underhållande.....
Sen lämna jag av Stefan och begav mig hemåt Det kändes bra i benen och det var så grymt kul att slira runt i snön så jag skarva på runt Vinterviken och längs vattnet till Masmo.
Blev till slut en härlig runda på 5:15 och jag fick ihop ganska exakt 10mil.
Fick ett snitt på 138bpm så det gick inte så jättefort men det var grymt kul och det kändes bra.
Nu ska jag slappa lite innan Eva och jag ska till mina föräldrar på middag.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Såg ut som en fin tur ni var ute på! :)

Per Kumlin sa...

Jotack den var riktigt fin. Stockholm ifrån sin bästa sida;-)

Samuel sa...

Drygt fem timmar, det är vad jag tränar per vecka just nu...

Per Kumlin sa...

Ja det var längesen jag körde över 5 timmar.
Men det var fint väder och roliga spår så tiden bara drog iväg.