onsdag 6 januari 2010

Avkoppling på Yasuragi

Jag hade bokat en natt på Yasuragi till Eva i julklapp, så nu var det dags att få koppla av lite.
Åkte bort till Hasseludden igår för att få inandas lite japansk kultur.
Där fick vi dom här finna Yukata rockarna som vi skulle ha på oss så fort vi inte var i vattnet.
Men dom åkte av ganska snabbt då vi ville ner till det japanska badet och slappa lite.
Dom hade 3 små grunda poler utomhus som man kunde liga och myssa i.
Var rikigt skönt att ligga och villa där ute. Runt 40grader i vattnet och ca 15- i luften. Kändes lite konstigt när hela kroppen var varm och man hade istappar i håret.
Sen blev det en 4:a rätters middag med soppa, sushi, oxfile och sist men inte minst lite sorbet på någon slags kaka. Satt riktigt fint. Det hela sköljdes ner med ett glas rött förmig och ett glas vit för Eva som tog laxen istället för oxfilen.
Vi tog ett kvällsbad innan vi gick och la oss sen, hur skönt som helst.
På morgonen blev det en storfrukost. Det fanns allt möjligt att äta och mycket färsk frukt hade dom riktigt gott.
Innan vi skulle hem så hade Eva fått en 70min shiatsumassage som hon skulle ta. Jag själv skulle testa på något helt nytt för mig, nämligen floating.... Hann även med att testa en spikmatta också.
Jag skulle lägga mig i en sån här tank som hade massa saltvatten i sig. Där skulle jag ligga och flyta i 45min i det kroppstempererade vattnet.
Var riktigt skönt faktiskt när jag hade fått in balansen och kunde slappna av ordentligt. Dom där 45min skulle enligt reklamen motsvara ca 6timmars sömn. Vet inte om det var riktigt så bra men skönt var det i alla fall.

Inga kommentarer: