torsdag 31 december 2009

TV:n kom idag lagom till nyår.

Fan vad skönt nu har man äntligen en platt TV. Ringde ElGiganten efter jobbet och fick reda på att den kommit. Den hade även gått ner ytterligare i pris och då det var prisgaranti så fick jag tillbaks lite pengar också, riktigt fint.
Sen var det bara att släpa hem allt. TV:n var så stor så jag fick åka med öppen trunk...
Sen var det bara att börja montera ner allt gammalt då vi hade köpt ny TV-bänk också.
Eva fick hjälpa till lite med städandet...;o)
Hon var duktig på att montera ihop TV:bänken medans jag tog ner den gamla TV och koppla ur allt.
Vi flytta runt allt i vardagsrummet så det skulle bli lite mer öppet så nu är hyllorna mot väggen vid fönstret och TV:n där vi hade 2 sits soffan förrut.
Det blev riktigt grymt när det blev klart. Ska bli så skönt och kunna sjunka ner i soffan och sätta på en riktigt bra film. Så här ser min fina Philips 46PFL9704H ut med tillhörande Serano TV bänk och hela hemmabioanlägningen med Yamaha Receiver RXV-1900B, NS-SW700 subwoofern och NS-700 serien för högtalarna. Mullrar fint när man drar på kan jag lungt säga.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Grym TV! Gott nytt år!

Per Kumlin sa...

Tack ja den satt riktigt finnt. Blev större TV men ändå mer plats än förrut. God fortsättning på det nya året