måndag 7 december 2009

Då har stänkorna äntligen åkt på.

Då var det dags att sätta på stänkskärmarna på min gamla saltmoppe. Med allt slaskväder och inte allt för varma dagar så vill jag hålla mig så torr så möjligt när jag är ute och kör och då gör ett par ordentliga stänkskärmar saken lättare.
Tyvärr blir cykeln lite tråkigare att köra då det inte är lika lätt att bara hoppa in i skogen och köra. När stänkorna sitter så tight om däcken och har en benägenhet att skaka sönder om man drar på för mycket i skogen så blir dom rundorna inte lika återkommande tyvärr.

Det är också en av anledningarna till att jag satt på dom så sent. Det är ju trots allt mountainbike som jag tycker är roligast att köra så då har det varit svårt att slänga på stänkskärmarna.
Men nu är dom på så jag blir lite torrare i alla fall.
Så här ser min fina Ghost Actinum 5700 vinterklar.
En liten kompislapp åkte på där bak också. Har tyvärr inte hittat något bra att ha där framme, får ta och leta lite i förrådet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

på med en lite flärp där bak bara så slipper du duscha allt under knäna på bakomvarande också :)

Per Kumlin sa...

Får försöka leta fram något vattentåligt matrial som går att sätta ditt enkelt. Måste nog ha det både fram och bak så jag slipper fotdusch också..;o)