måndag 21 december 2009

Bodypump och rulle.

Idag blev det 1 timme bodypump på morgonen. Tog 30kg + stången på benövningarna där, kändes helt OK. Det var inte så mycket vikt men man kör i runt 4-5min på varje övning så det blir jobbigt ändå. På ryggövningarna lyckades jag ta 25kg + stången och det kändes nästan lätt. Hade nog klarat 30 där också men jag hade problem med axeln på frivändningarna så det var nog lika bra att jag inte försökte.

Har fortfarande känningar i axeln sen kraschen men det känns bara när jag anstränger mig eller vrider den i någon konstig vinkel. Är antagligen bara någon lättare muskelbristning.
På kvällen så blev det rulle. Brände av 4 stycken 8min intervaller med 2min vila emellan Startade på 300w och körde dom 2 första på det men kände att jag kunde pressa lite mer. Höjde till 310w på dom 2 sista och det gick utan några större problem. Pulsen därimot ville inte upp, jag kommer inte över 170 förrens på den sista intervallen. Är nog lite seg.

Efter dom intervallerna var det dags att slappa. Det blev IQ fiskmås TV med zappande mellan Färjan, Anna Anka och resten av dom hjärndödas riksförbund i Svenska Hollywood fruar och dom andra kanalernas tråkiga program.
Vilka djävla pajaser. Tur man har DVD så man slipper se på sånt skit.

Inga kommentarer: