tisdag 8 december 2009

Bilen äntligen klar och spurtkrash i backe

Idag har jag äntligen fått tillbaka kärran. Den har åkt in och ut på verkstaden flera gånger nu då dom har slarvat. Först glömde dom jacka in högtalarna i förstärkaren efter att ha fixat kupéfläkten, när dom väl hade gjort det så glömde dom montera tillbaks plastskydden ovanför pedalerna. Lite surt att behöva åka fram och tillbaks en massa gånger och ingen kompensation fick jag heller. Men nu är den äntligen klar i alla fall.

Var ute och rulla lite med crossen sen med Patrik, Rikard och David och en till som jag tyvärr glömt namnet på. Vi rulla runt Flaten lite lugnt och sen fick vi för oss att vi skulle spurta uppför en backe. Patrik och jag tog täten och Patrik hade fått någon meter på mig så jag la in en växel till och skulle trycka mig förbi på innern i en u-kurva men väglaget ville något annat.
Det var skapligt lerigt och mina kantrådsdäck ville inte hålla greppet så båda hjulen försvann under mig och jag tryckte ut Patrik som landa på mig medans jag landa med axeln i backen. Det var skapligt mjukt på vägen som tur var så både jag och Patrik klara oss bra men jag har lite känningar i axeln men det ska nog inte vara någon fara.
Då har man fått klota med crossen också.
Klota med cross - check!

Inga kommentarer: