söndag 29 november 2009

Distans med Stefan Nilsson

Det var jag och Stefan som var dom tappra krigarna idag. Vi hade valt mountainbike som dagens redskap. Vi startade med att köra ut mot Nockebybron längs vattnet från Hornstull. Solen hade behagat att titta fram för en gångs skull så det var lite folk ute.

Vi drog sen vidare den gamla hederliga rundan mot Tuna för att sen svänga in höger vid Kumlavägen. Blev ett snabbstop på OK macken för att få i sig lite dricka,
jag var grymt törsdig idag.
Sen blev det spurtuppgörelse på den berömda Svartsjöskylten som ingår i Micke S top 10 asfaltspartier i Stockholm.

Mina ben var tokstumma så det hände ingenting när jag ställde mig upp och skulle försöka accelerera. Stefan drog iväg så det här var det ända jag fick se av honom.

På hemvägen skarva vi lite mot Stockby
sen lämna jag av Stefan vid Brommaplan och körde hem via Alvik, Lilla Essingen och vid Vinterviken drog jag hem längs vattnet. Blev en härlig runda på 3:45 med en medelpuls på 142 och 90km tillryggalagda.

Inga kommentarer: