måndag 30 november 2009

Blev lite bodypump idag.

Har kört ett pass bodypump idag. Vet inte riktigt hur bra den träningen är för cyklingen egentligen. Men jag hoppas och det känns som det är riktigt bra allroundträning då jag får gå igenom hela kroppen lite snabbt på 1 timme.

Förut körde jag mer cykelspecifik styrketräning där det var mer betoning på styrka.
Jag känner nu att jag har tappat lite i spurterna och inte har känt mig riktigt lika sprättig i benen som förut vid den här tiden på året.

Men det är och andra sidan inte nu jag ska vara snabb. Det känns som jag har fått lite bättre bålstabilitet och det har inte känts så mycket i ryggen så förhoppningsvis ska det bli en bra grund att stå på när det är dags för lite mer grenspecifik styrketräning.
Tiden får utvisa om det är rätt väg att gå för mig.

Har ändrat ganska mycket i träningsuppläget till nästa år så jag får väl se hur det kommer gå. Jag hoppas så klart på att det ska gå skitbra så jag kan slå alla gubbarna i H30 nästa år.

Inga kommentarer: