söndag 25 oktober 2009

Keps Cup på CX i Haga

Jag Micke S och Hjalle drog iväg till Hagaparken för att köra lite CX idag då Keps Cup finalen gick där och det var kombinerad MTB och CX tävling.

Var lite osäker på benen då jag hade jordens träningsvärk och att kratta och lassa kvistar igår kändes inte som den bästa uppvärmningen heller.

Men det var bara och gasa och hoppas att jag kunde hänga på så länge så möjligt. Första varvet gick ganska bra innan Micke tyckte att det gick för långsamt och la i en växel till och drog iväg. Fältet drogs ut ordentligt och jag lyckades inte hänga på.

Foto: Andreas N (klicka på länken för fler fina bilder)
Körde med Fridrich från Täby ett tag sen blev jag lite trött och då kom Hjalle och några till och körde om och jag orkade inte hänga på. Kom ikapp Fridrich och jag la mig bakom och vilade lite sen när det var 2 varv kvar så stötte jag i en backe och drog ifrån. Kom ikapp en till och vilade några sekunder bakom honom sen stötte jag av honom också och fick sen ligga själv det sista varvet med en ca 100m före.

Foto: Andreas N
Kom dock ikapp honom på dom tekniska partierna och när det var 500m kvar var jag ikapp. Stötte i den sista lilla uppförsbacken innan mål och tog spurten sen ganska enkelt.

Som vanligt så gick det bättre på slutet men mitt snabbaste varv var faktiskt det första den här gången sen kom det sista.
Måste lära mig att hålla en jämnare och högre fart tror jag.
Så här snygg var jag när jag kom i mål. Micke hade utklassat allt mottstånd så han hade hunnit byta om innan jag var klar.....

2 kommentarer:

Andreas sa...

Bilder från Haga, http://picasaweb.google.se/andreas921/CXHagaOkt25

/ Andreas N

Per Kumlin sa...

Grymma bilder Andreas. Kan jag låna några till bloggen?