tisdag 27 oktober 2009

Känns som oktober har gått i träningsvärkens tecken

Idag blev det lite BOX igen. Blev en hel del nya övningar med både hantlar och gummiband varvat med serier av slag och sparkar mot varandra. Kan säga att jag blev skapligt slut och har nog hittat ytterligare några nya muskler som jag kommer få värk i igen.
Har blivit ganska mycket alternativträning här i oktober och det har gjort att jag fått träningsvärk som aldrig för.

Förr om åren när jag mest körde styrketräning och bandy som alternativträning fick jag i stort sett aldrig träningsvärk.
Men det kan nog vara bra att hitta lite nya muskler ibland och få lite stabilitet i kroppen så jag slipper skador och ryggprblem när säsongen drar igång igen.

Har bara haft problem med ryggen 1 gång i år och det var på den leriga XC Cupen i Borås där jag knappt kunde trampa och var tvungen att krypa upp för backarna.
Hade samma problem för några år sen på den banan också så den verkar slita rejält på ryggen.
Hoppas slippa det till nästa år nu.

Inga kommentarer: