onsdag 2 september 2009

Hårdkörning 2 dagar i rad

Jag han med CK Valhall passet igår. Det blev en snabb runda till Årsta havsbad. Var med långt framme hela tiden men jag drog inte så mycket. Det blev istället att jag jagade ikapp utbryttarklungor så jag fick min beskärda del av hårdkörning. Kände mig ganska bra i benen men jag var lite nervös i klungan. Jag har ju inte kört så mycket racer i år så jag har nog tappat tekniken lite. Tog en långkörare på slutet för att känna på benen lite och lyckades i alla fall att inte bli frånkörd så det var ju ett plus.

Idag så blev det hårdkörning med Micke S. Vi hade tänkt köra min tempobana vid Mällarhöjdsbadet men då det var lite folk ute och gick så blev det ändring på det och vi leta upp en bana i skogen i stället. Micke hitta ett par grymma stigar och vi fick ihop en bana som var riktigt utslagsgivande med både branta backar och en hel del tekniska partier med massa stenar.
Vi bestämde oss att ladda på i 2 varv och sen ta en paus och sen ladda på 2 var till för allt vad man var värd.
Micke körde varvet på låga 5:or och jag var uppe över 6min per varv så det var total utklassning
Det var en riktigt rolig bana så den kommer det bli mer körning i.

Inga kommentarer: